Välkommen till vår Kundservice, vad vill du ha hjälp med?

På den här sidan hittar du allt från instruktionsfilmer och manual till svar på vanliga frågor, samt information om din faktura och viktiga blanketter. Hittar du inte svar på din fråga här kan du ringa vår Kundservice på telefon 075 75 75 300 eller kontakta oss genom formuläret längre ned på denna sida så kontaktar vi dig. Vi har öppet vardagar, måndag till torsdag 9.00 – 17.00 och 9.00 – 16.00 på fredagar.

Ring 075 75 75 300 eller använd kontaktformuläret nedan

Frågor & Svar

Vad händer vid larm för inbrott och brand?

Ljudsignal

– Vid inbrott skickar larmenheten ut en ljudsignal (105 decibel) för att skrämma bort inbrottstjuvar. Om du har husdjur hemma kan du ställa om larmet till tyst signal, och larmet går endast via din telefon.

Röstuppringning

– Ett samtal med en inspelad röst som meddelar att ett larm har utlösts. Detaljer om var och vilket larm finns i appen samt i det SMS som skickats. Denna tjänst kan rädda liv vid brand, då ditt nätverk av grannar kan hjälpa till snabbt.

SMS

– Ett SMS skickas till alla mobiltelefoner som är kopplade till larmet, med info om vilket larm som har gått, samt på vilken adress.

Notis i appen.

– All information om vilket larm som gått kommer upp som en notis i appen. Om det är ditt larm, eller du har familjestatus i appen, har du möjlighet att skicka väktare.

Vad händer vid larm för strömavbrott?

Notis i appen

– All information om vilket larm som gått kommer upp som en notis i appen hos alla med familjestatus samt de som är kopplade till ditt appnätverk.

Vad händer vid larm för temperaturskillnad?

– Ett temperaturlarm får du enbart som en notis i appen. Det reagerar om innetemperaturen faller under eller över den förinställda temperaturen. Ett bra sätt att vintertid hålla koll på sin sommarstuga.

Vad händer vid larm för batteribyte?

– Du får en notis i appen om att det är dags att byta batteri din brandvarnare. Du behöver alltså inte byta batteri i din enhet från Sensor Alarm, då denna innehåller ett inbyggt evighetsbatteri som laddar upp sig själv.

Behöver jag ha larmet för appen?

– Du behöver inte använda appen för att vara kund hos Sensor Alarm. Om du vill ändra på inställningar såsom t.ex. larmtid, lufttryck, husdjursanpassning med fler inställningar ringer man till 075 75 75 300 så hjälper vi dig att anpassa ditt larm. Du har också fyra stycken larmbrickor som du kan sätta på och stänga av larmet med

  • Allt ingår – inga installationer
  • 25 dagar ångerrätt
  • Grannsamverka med Sensor-appen
  • Lägg till väktarutryckning för 20 kr/mån

199kr/mån

Ladda ner dokument