Hej! Vad kan vi hjälpa dig med?

Här har vi samlat information och vanliga frågor. Hittar du inte svar på dina frågor här kan du ringa vår Kundservice på telefon 075 75 75 300 eller fylla i formuläret så kontaktar vi dig.

Öppettider Kundservice

Måndag – Fredag: 09.00 – 16.00






    Användarmanual

    Om du vill veta allt om hur vårt hemlarm fungerar, kan du läsa den fullständiga manualen nedan. Vi har även tagit fram en snabbguide till dig som enkelt vill komma igång med ditt nya hemlarm.

    Manual (PDF)

    Flyttanmälan

    Ska du flytta? Anmäl din nya larmadress här. Eftersom ditt larm är portabelt kan du smidigt ta med det till din nya bostad/kontor, utan installationer eller krångel.

    Frågor & Svar

    Här har vi samlat våra vanliga frågor och svar.

    Måste det finnas väktartjänst för att Sensor Alarms hemlarm ska fungera?

    Man behöver inte välja till väktartjänst för att hemlarmet ska fungera. I Sensor-appen finns  funktionen ”digital grannsamverkan” där man enkelt lägga till grannar och bekanta. Om inbrotts-, rök- eller personlarm utlöses får samtliga inlagda parter larmet. Grannsamverkan är ett bevisat effektivare skydd mot både inbrott och totalbrand. Hemlarmet fungerar därför i hela Sverige 

    Måste man ha bredbandsuppkoppling för att Sensor Alarms hemlarm ska fungera?

    Man behöver inte ha bredband hemma eller i sin sommarstuga för att hemlarmet ska fungera. Sensor Alarms hemlarmsenhet kopplar med automatik upp sig mot den nya GSM-tekniken och i första hand mot Telias master. Om Telia saknar bra uppkoppling kopplas enheten upp mot Tele2/Telenors master. Därför fungerar hemlarmet överallt utan att kunden behöver tänka på krångliga WIFI-installationer.

    Vad händer vid larm för inbrott och brand?

    Ljudsignal
    – Vid inbrott skickar larmenheten ut en ljudsignal (105 decibel) för att skrämma bort inbrottstjuvar. Om du har husdjur hemma kan du ställa om larmet till tyst signal, och larmet går endast via din telefon.

    SMS
    – Ett SMS skickas till alla mobiltelefoner som är kopplade till larmet, med info om vilket larm som har gått, samt på vilken adress.

    Röstuppringning
    – Ett samtal med en inspelad röst som meddelar att ett larm har utlösts. Detaljer om var och vilket larm finns i appen samt i det SMS som skickats. Denna tjänst kan rädda liv vid brand, då ditt nätverk av grannar kan hjälpa till snabbt.

    Notis i appen.
    – All information om vilket larm som gått kommer upp som en notis i appen. Om det är ditt larm, eller du har familjestatus i appen, har du möjlighet att skicka väktare.

    Vad händer vid larm för strömavbrott?

    SMS
    – Ett SMS skickas till alla familjemedlemmar med mobiltelefoner som är kopplade till larmet, med info om var strömmen har gått, samt på vilken adress.

    Notis i appen
    – All information om vilket larm som gått kommer upp som en notis i appen hos alla med familjestatus samt de som är kopplade till ditt appnätverk.

    Vad händer vid larm för temperaturskillnad?

    Ett temperaturlarm får du en notis i appen. Det reagerar om innetemperaturen faller under eller över den förinställda temperaturen. Ett bra sätt att vintertid att säkerställa att inte vattenrör fryser i sin sommarstuga.

    Vad händer när någon utlöser personlarmet?

    Notis i appen & SMS
    – När någon utlöser personlarmet skickas en notis samt ett SMS med personens namn, GPS-
    koordinator samt position på google-maps, till samtliga familjemedlemmar och grannar som
    finns inregistrerade.

    Fri frakt

    Prova gratis 14 dagar

    Evighetsgaranti

    Telefonsupport

    Loading...